آمریکا وغرب درکلام امام
مستكبرين و ابرقدرتها
ما اگر چنانچه قدرت داشته باشيم تمام مستكبرين را از بين خواهيم برد.
سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستكبرين است ; و تا اين سلطهطلبانبىفرهنگ در زمين هستند، مستضعفين به ارث خود كه خداى تعالى به آنها عنايتفرموده است نمىرسند.
ما آن صدمهاى كه از قدرتهاى بزرگ خورديم، بايد بگوييم كه بالاترين صدمه، صدمه شخصيت بوده.
امروز وضع سياسى دنيا طورى است كه تمام كشورهاى عالم در تحت نظر سياسىابرقدرتها هستند.
تمام گرفتاريهايى كه ملتها پيدا كردند، از دست اين ابرقدرتهاست.
تمام مقصد اين جنايتكارها رسيدن به يك نقطه است، قدرت ; قدرت براىكوبيدن هر كسى كه در مقابلشان است.
بر روشنفكران است كه هرچه بيشتر در رسوايى ابرقدرتها و قدرتها بكوشند.
بدانند كه كشورهاى قدرتمند فرصت طلب، كه غايت آمالشان دستيافتن بركشورهاى اسلامى و مستضعف است، آنان را در موقع گرفتارى تنها مىگذارند ; وكلمه وفا در قاموس آنان راهى ندارد.
متحد شويد كه در سايه اتحاد پيروزيتان بر ابرقدرتها حتمى است.
حق گرفتنى است; قيام كنيد و ابرقدرتها را از صحنه تاريخ و روزگاربراندازيد.
قدرتهاى جهان بدانند امروز مثل ديروز نيست كه با يك تشر، ملتها چون دولتهااز ميدان عقبنشينى كنند.
ما هيچ خوفى از ابرقدرتها نداريم، و در عين حالى كه دستمان از همه آن سلاحهاىآدمكش كذايى كوتاه هست، لكن ايمانمان ما را وادار مىكند كه نترسيم وخوف نداشته باشيم.
مقصد يك مقصد است و آن شكست ابرقدرتهاست.
وظيفه ماست كه در مقابل ابرقدرتها بايستيم، و قدرت ايستادن هم داريم.
ما به ابرقدرتها آن قدر سوءظن داريم كه اگر يك مطلب راستى هم بگويند، مااعتقادمان طورى مىشود كه براى مصلحتى گفتهاند كه مردم را اغفال كنند.
امروز روز مخالفت همهجانبه ابرقدرتهاست با اين ملت، در همه مظاهراسلامىاش ; و ما بايد بيدار باشيم و توجه داشته باشيم تبليغات اينها براى ماضررش بيشتر از جنگهاست.
هدف اصلى دولتهاى استعمارگر محو قرآن، اسلام و علماى اسلام است.
آن روز مبارك است بر ما كه سلطه جهانخواران بر ملت مظلوم ما و بر سايرملتهاى مستضعف شكسته شود، و تمام ملتها سرنوشتخودشان را به دستخودشانبگيرند.
اين سيلى كه ابرقدرتها از ايران خوردند، از اول عمرشان تا حالا نخوردهبودند.
ماهيت دولت آمريكا
ما آن قدر صدمه كه از آمريكا ديديم از هيچ كس نديديم.
سلطه آمريكا تمام بدبختيهاى ملل مستضعف را به دنبال دارد.
آمريكا دشمن شماره يك مردم محروم و مستضعف جهان است.
آمريكا مىگويد كه ما در منطقه منافع داريم، چرا بايد او در منطقه ما منافعداشته باشد چرا بايد منافع مسلمين منافع آمريكا باشد
ملل اسلام، از اجانب عموما و از آمريكا خصوصا متنفر است.
دنيا بداند كه هر گرفتاريى كه ملت ايران و ملل مسلمين دارند، از اجانباست، از آمريكاست.
مهمترين و دردآورترين مسالهاى كه ملتهاى اسلامى و غيراسلامى كشورهاى حتسلطهبا آن مواجه است، موضوع آمريكاست.
همه گرفتارىهايى كه ما داريم از دست آمريكا داريم.
همه مصيبت ما زير سر آمريكاست.
آمريكا شماها را براى نفتتان مىخواهد، آمريكا شما را براى اين مىخواهد كهبازار درست كند، كه نفتتان را ببرد و بنجلها را بياورد به شما بفروشد.
دشمن اصلى اسلام و قرآن كريم و پيامبر عظيمالشان - صلى الله عليه و آله وسلم - ابرقدرتها، خصوصا آمريكا و وليده فاسدش اسرائيل است.
آمريكا اين تروريست بالذات دولتى است كه سرتاسر جهان را به آتش كشيده،و همپيمان او صهيونيسم صهيونيست جهانى است كه براى رسيدن به مطامع خود، جناياتى مرتكب مىشود كه قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند.
تمام گرفتارى ما از اين آمريكاست، تمام گرفتارى ما از اين اسرائيل است.
رئيس جمهور آمريكا بداند، بداند اين معنا را كه منفورترين افراد دنياستپيش ملت ما.
احساسات ايرانيان عليه ملت آمريكا نبوده، بلكه عليه دولتآمريكاست.
مبارزه با آمريكا
هر چه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد.
همه ملت ما دشمن شماره اول خودش را امروز آمريكا مىداند.
اسلحههاى سرد و گرم، يعنى قلم و بيان و مسلسل را از نشانهگيرى به روى يكديگرمنحرف، و به سوى دشمنهاى انسانيت كه در راس آنها آن آمريكاست نشانهبرويد.
ما اعتقادمان اين است كه بايدمسلمين با هم متحد بشوند و تودهنى بزنند بهآمريكا ; و بدانند كه مىتوانند!
ما دنبال اين نيستيم كه آمريكا براى ما كار بكند، ما آمريكا را زير پامىگذاريم.
اگر معناى ضديت با آمريكا اين است كه ما نمىخواهيم وابسته به آمريكاباشيم، آرى ما ضد آمريكايى هستيم و اگر ترس آمريكا از اين است، آرى بايدبترسند.
دشمن مشترك ما كه امروز اسرائيل و آمريكا و امثال اينهاست، كه مىخواهندحيثيت ما را از بين ببرند و ما را تحتستم دوباره قرار بدهند، اين دشمنمشترك را دفع بكنيد.
آن داغى كه به دل آمريكا وارد شده است به واسطه اين نهضت، به دل هيچ كسوارد نشده است.
ما جرممان اين است كه با آمريكا مخالف هستيم.
اگر ما همه از بين برويم بهتر است از اين كه ذليل باشيم زير دست صهيونيسم،و زير دست آمريكا.
اى مظلومان جهان! از هر قشر و از هر كشورى هستيد بخود آييد، و از هياهوهاو عربده آمريكا و ساير زورمندان نهراسيد، و جهان را بر آنان تنگ كنيد.
آمريكا در مقابل مسلمين نمىتواند خودنمايى كند.
آمريكا هيچ غلطى نمىتواند بكند.
اين نزاعى كه، مبارزهاى كه الان بين كفر و اسلام است، اين منازعه بين ما وآمريكا نيست، بين اسلام است و كفر.
الآن در راس همه مسائل اسلامى ما قضيه مواجهه با آمريكاست. امروز اگر قواىما از هم منفصل شوند به نفع آمريكاست، و الآن دشمن آمريكاست و بايد تمامتجهيزات ما به طرف اين دشمن باشد.
خوشوقتى كامل ما آن روزى است كه سلطه همه استعمارگران شرق و غرب، وبخصوص آمريكاى جهانخوار از سر مسلمانان قطع شود.
آمريكا ممكن است ما را شكست دهد ولى نه انقلاب ما را ; و به همين دليلاست كه من به پيروزى خودمان اطمينان دارم ; دولت آمريكا مفهوم شهادت رانمىفهمد.
ما يقين داريم اگر دقيقا به وظيفهمان كه مبارزه با آمريكاى جنايتكار استادامه دهيم، فرزندانمان شهد پيروزى را خواهند چشيد.
رابطه با آمريكا
روابط ما با آمريكا روابط يك مظلوم با يك ظالم است، روابط يك غارتشدهبا يك غارتگر است.
ما نه تحتحمايت آمريكا و نه تحتحمايتشوروى و نه تحتحمايت هيچ قدرتىنيستيم.
آنهايى كه خواب آمريكا را مىبينند خدا بيدارشان كند.
آن روزى كه آمريكا از ما تعريف كند بايد عزا گرفت.
ما نمىخواهيم آمريكا سرپرست ما باشد، ما نمىخواهيم همه منافع ملت راآمريكا ببرد.
مملكت اسلامى عار است كه دستش را دراز كند طرف آمريكا، كه شما نان ما رابدهيد.
با آمريكا روابط ايجاد نخواهيم كرد مگر اين كه آدم بشود و از ظلم كردن دستبردارد.
آمريكا و شوروى اگر دخالت در امور داخلى ما نكنند و با ما روابط حسنه داشتهباشند، با آنها روابط برقرار خواهيم كرد.
غرب و غربزدگى
بايد به خود تلقين كنيم كه در غرب هيچ خبرى جز عقب نگه داشتن ما از قافلهتمدن و تعالى نيست.
ما پيشرفتهاى دنياى غرب را مىپذيريم ولى فساد غرب را كه خود آنان از آنناله مىكنند، نه!
غرب پيشرفتهايى كه دارد پيشرفتهاى مادى است دارد و دنيا را به صورتيك جنگنده، به صورت يك وحشى بار مىآورد.
تربيت غرب، انسان را از انسانيتخودش خلع كرده.
ما باورمان آمده است كه همه چيزها در غرب است، خير! آن چيزى كه در غرباست تربيتحيوان درنده است.
تا ما از آن غربزدگى درنياييم و مغزمان را عوض نكنيم و خودمان را نشناسيم، نمىتوانيم مستقل باشيم، نمىتوانيم هيچ داشته باشيم.
با سلام واحترام